11 Kas 2009

The Henry Ford Museum- Detroit

(Detroit şehir merkezini okumak için buraya tıklayınız)



Detroit'te gezmekten zevk alacağınız yerlerden biri Deaborn'da bulunan The Henry Ford Museum'dur.. Burası otomotiv endüstrisinin nasıl başladığını anlatan ve yıllar boyunca üretilen araba, uçak ve tren modellerini tek tek bulabileceğiniz bir yer.. Gerçekten çok hoş bir yer, tavsiye ederim..
Ayrıca onun hemen yanında bulunan The Greenfield Village'ı da mutlaka gezmelisiniz. (Orayı da bir sonraki yazımda anlatacağım)

Biz gelelim müzeye..
Araba endüstrisinin ilk kurucusu bildiğiniz üzere Henry Ford'dur.. Kendisi 1892 yılında ilk motorlu aracını üretip, 1908'de halkın kullanımına sunmuştur.

Müzede daha çok onun ürettiği arabaları ve daha sonra üretilen arabaları incelerken nasıl bir teknolojiyle bunları yapmışlar hayran kalabilirsiniz..

Henry Ford'un ilk ürettiği araba..

Ayrıca müzede Amerika başkanlarının kullandıkları limuzinleri de görebilirsiniz..O yıllarda üretilmiş olmalarına rağmen gerçekten çok güzeller..
Kennedy Car.. Kennedy'in süikasta uğradığı limuzin..

Ve daha birçok araba modelleri..O kadar çoklar ki buraya benim favorilerimi koyuyorum..

Bu araba benim ilk favorilerimden..Böyle bir arabam olmasını çok isterdim..Neden şu anda üretmiyorlar ki bunu??!! :)) İkinci favorim.. Çook güzeell!! Lütfen birileri sesimi duysun ve bunları tekrar üretsin :))

Vee diğerleri..








İlk üretilen uçak ve uçma deneyimleri..
ilk Boeingler..
O kadar çoklar ki ben birkaç resim koydum sadece..Burayı ve Greenfield Village'ı gezmek için bir gününü ayırmanız gerekiyor..Gerçekten çok büyük yer..
Ve son olarak dikkatimi çeken bir şey..
Amerika'da 1929'da ayrımcılığı çok açık ve net gösteren bir tuvalete giriş panosu.. Beyazlar ve renkliler.. (o anda düşündüm de , ben şimdi ne oluyorum, sanırım beyaz oluyorum ..peki ya çinliler, yarı esmer pakistanlılar ne oluyor yada mesela Türk olup biraz esmer olanlar :))) (sanki çamaşır yıkıyorlar, renkliler buraya, beyazlar buraya, çok komikk yani :)))

Hiç yorum yok: