3 Kas 2009

Buffalodan Kanada Vizesi Almak

Bu sene kesin leylegi havada gordum..Ya da sanirim leylegin kanadina yapistim birakmiyorum.. Gerci leylek kisin sicak ulkelere gider, benim kuzeyde isim ne ama yapistim iste.. Sogugu seven leylege rastlamisim :)
Ben burada gittikce kuzeye gidiyorum, sonunda eksi bilmem kac derecede bu oldu diye anlatirsam sasirmayin :)
Neyse acikcasi Amerikaya gelmeden once bu kadar yere gidecegimizi dusunmemistim..Ama olaylar bir sekilde bizi bir yerlere gitmeye mecbur ediyor biz de gidiyoruz..Gerci kotu de olmuyor hani..
Neyse gelelim konumuza..
Boston'dan Detroit'e cumartesi gunu yola ciktigimizi soylemistim..Iki gun Niagara Selalalerinde kalip bugun Detroite gectik..
Bilmeyenler yada harita acip bakmak istemeyenler icin asagida gosterdim..Kirmizi noktali en dogu kisimdan yola ciktik..Sirayla NY eyaletine bagli Buffalo sehrine oradan da Michigan eyaletine bagli Detroit'e geldik.. Epey uzun bir yol..
Bu arada ben buralara gelmeden once hicbirini bilmezdim..Insan yasayarak ogreniyor resmen.. Yani onceden bana buradan bir sehir nerde diye sorsaydiniz bilmezdim :))
Neyse Buffalo'dan Detroit'e Kanada uzerinden gitmek daha kisa oldugu ve Niagara Selaleleri'nin asil guzel gorunumu Kanada tarafindan oldugu icin (cunku ekim 15 itibariyle selaleye onden yaklasan botlari kaldirmislar ,sadece yanlardan selaleyi gorebiliyorduk) bu sabah Buffalo Merkezdeki 1 HSBC Center'in 30. katinda vizeye basvurduk..
Cok kolaydi, 1 saatte verdiler diyebilirim..Yani esimin vizesi J1 vizesiydi benimki de onun uzerinden J2.. Sadece DS2019 belgesi, 2 fotograf, Turkiye'ye donus biletimizin fotokopisi ve pasaportlarimizi istediler..
(Rainbow Bridge.. Niagara Selalelerinden Kanada'ya gecis icin kullanilan kopru..Koprunun ortasi tam sinir oluyor..Ama sinir kapilari iki tarafta koprunun sonlarinda..)

Neden Kanada'ya gecmek istediginizi anlatip, onlarda da guven uyandirinca genel olarak vize veriyorlar diye dusunuyorum.. Mesela mulakat bile yapmadilar bize..
(USA'dan cikarkenki kapi..)
Birde ayrica vize ucreti aliyorlar.. Ulkeye coklu gecis istiyorsaniz ayri ucret, tekli gecis icin ayri ucret istiyorlar.. Bu arada ucreti konsoloslugun icinde nakit olarak verebiliyorsunuz.. Kisaca Amerika vizesinden cok daha kolay islemler yapiyorlar..
Sonuc olarak Kanada'ya gecmis olduk..
Boston'a donuste Toronto'da 2 gece kalmayi dusunuyoruz.. Ne de olsa coklu gecis vizemiz var artik :)) O zaman Kanada gozlemlerimi de anlatirim..
Simdilik tek yapabildigim gozlem trafik hiz kurallari bizimkilerle ayni olmasi..Yani ne kadar hiz yapacagini km olarak belirtiyorlar, ne kadar yolunun kaldigini da km olarak yaziyorlar..Amerikadayken mil hesabina alismisken km hesabina gecis zor geldi diyebilirim :)

Hiç yorum yok: