30 Tem 2009

Uludağ ve Kartepe

Kayak yapmayı yeni öğrendik sayılır. Böyle herşeyi öğrenmeye, herşeyi bilmeye bir heyecan var içimizde..
İlk deneyimimiz Uludağ'daydı.
Uludağ'a gittiğimizde genelde Bursa Çekirge'deki Gönlüferah Otel'de kalır, günübirlik dağa çıkarız. Bursa'daki İskender Kebabından yemeden günümüzün geçmesi Bursa'da bizim için kayıp sayılır. O yüzden o lezzeti kaçırmak istemeyiz. Otelin en alt katında 10'a yakın banyo var. Kaplıca gibi özel olarak saatlik kullanabildiğiniz bu banyolarda isterseniz özel bir bölümde masaj da yaptırabiliyorsunuz. Gerçekten çok temizler.Kışın ortasında, hele de dağdan üşüyerek indikten sonra bu kaplıcalara girmek, sonra da uyumak o kadar dinlendiriyor ki insanı..
Uludağ'da hocaların bulunduğu küçük bir bölüm var. Ordan istediğiniz zaman kolayca hoca bulunabiliyor. Zaten hemen yanında da kayak eşyalarını ve isterseniz de kayak kıyafetlerini kiralayabiliyorsunuz. Ama benim tavsiyem bu sporu uzun süre yapmak istiyorsanız kıyafetleri satın almanız. Çünkü sonuçta o kıyafetleri bir dolu insan giyiyor ve genelde size kiraya verdiklerinde kıyafetler ıslak oluyor.

Neyse Uludağ'da 2 saatlik dersten sonra biraz biraz kaymaya başladık. Ama gün çabuk bitti ve İstanbul'a dönmek zorundaydık.
1-2 hafta sonra İstanbul'a yakın Kartepe'ye gitmeye karar verdik.

Eğer profesyonelseniz Kartepe sizi pek açmayabilir ama bizim gibi acemiyseniz pist size çok iyi gelir. Çünkü pistin bir bölümünde hafif meğilli bir bölüm var ki bu bölümden kayması çok kolay. Bu da insana güven veriyor. Daha sonra biraz daha eğimli bölümde çalıştıktan sonra teleferiğe binmeye ve tepeye çıkmaya karar verdik.Artık biraz biraz öğrenmiştik :)

Kartepe'de daha zor pistler de bulunmakta tabi ama biz şimdilik kolay olanları tercih ettik.. Bir de Aralık sonu ile Şubat ortası arasındaki dönem Kartepe'nin en güzel zamanları..Çünkü havalar ısındıktan sonra kar donmaya başlıyor ve buz halini alıyor.Buz da kaymak da çok tehlikeli.
İzmit'e Cumartesi sabahtan yola çıktık. Kartepe'nin sırtları Maşukiye adı verilen bir yerleşim yeri. Maşukiye, gerçekten çok güzel ve ormanlık bir yer. Baharda da gezmek ,piknik yapmak amaçlı gitmenizi tavsiye ederim.Maşukiye'de Maşukiye Butik Otel'de kaldık. Çok hoş dağ evine benzeyen bir oteldi.

Maşukiye Butik Otelin odadan göl manzarası
Cumartesi günü dağa çıkmadık, saat geç olduğundan ve pist hava kararmaya yakın kapandığından etrafı gezmeye karar verdik. Bu arada Maşukiye'de çok güzel Karadeniz yemekleri yapan lokantalar mevcut.Çok da lezzetliler tavsiye ederim.

(Resim: Sapanca Gölü)
Etrafta biraz gezdikten sonra Sapanca Gölü'ne geçtik..Gölün etrafındaki cafelerden birinde oturup, göl kenarında yürüyüş yaptık.
Bu arada kayak malzemelerini Maşukiye'den kiralamanızı öneririm..Dağda fiyatlar çok yüksek.