25 Tem 2009

Doğu Karadeniz-1

Doğu Karadenizi gezmeyi ne zamandır eşimle istiyorduk. Sonunda bu yıl yaz tatilimizde Karadeniz'i gezmeye karar verdik.Yaklaşık 5 günde Trabzon ve Rizeyi gezdik.

Ben gideceğim her yerle ilgili öncelikle internetten araştırma yapar , tur programlarını incelerim ( ki genelde o programlarda gidilmesi gereken yerler hakkında çok fazla bilgiler olur) . Hatta gerekiyorsa o yerle ilgili bir kitap alırım. (Sanırım ben bir gezi tutkunuyum).

Cumartesi günü Trabzon'a vardığımızda havaalanında araba kiraladık. (Yaklaşık günlük fiyatları 8o TL civarındaydı).

önce Trabzonun doğusuna Rize'ye doğru gitmeye karar verdik. Yol boyu doğal plajla kaplıydı. Biz denize girmedik, Karadeniz turundan sonra uçakla Fethiye taraflarına gideceğimizden vaktimizi her yerde göremeyeceğimiz doğal güzelliklere saklamayı tercih ettik. Yol üzerinde Araklı, Sürmene ve Of'u da geçtikten sonra Rize'ye ulaştık. Bu il ve ilçeleri dönüşte gezmeyi düşündüğümüzden yolumuza devam edip Pazar ilçesinden Çamlıhemşin yoluna girdik. Çamlıhemşin yolunda sol tarafta rafting yapılabilecek 2 ayrı tesis mevcut.Fırtına deresi o kadar hızlı akıyordu ki rafting eminim çok heyecanlı oluyordur.

Çamlıhemşin yolunda yine sol tarafta Osmanlı Alabalık denen bir yerde durduk. Tesis tam derenin yanında ve manzarası çok güzeldi. Yeşilliğin dereyle buluştuğu yerler görülmeye değer. Derenin sesini dinlemek bile yetiyor insana.
Osmanlı Mutfağında kahvaltı istedik.Yörenin köy peynirleri, balı, rize çayı, ekmeği ve tabiki muhlamasıyla lezzetli bir kahvaltı yaptık. Biraz dinlendikten sonra Çamlıhemşin'e devam ettik.
Çamlıhemşin'i geçtiğimizde yol ikiye ayrılıyor, sağ taraftaki Fırtına vadisine,ordan da Şenyuva Köprüsü ve Zilkaleye devam ediyor. Diğeri ise Ayder'e çıkıyor.
Biz önce sağdakine girdik.
Yol üzerinde 1696 yılında yapılmış Şenyuva Köprüsü'nde durup fotoğraf çektik. (Karadeniz'de Mostar Köprüsü'ne benzeyen bu tip köprülerden çok var.)

(Resim 2: Şenyuva Köprüsü)

Şenyuva Köprüsünden ayrılıp Zilkale'ye doğru devam ettik
Zilkale, ormanın içinde yüksekte görkemli bir kale.Kalenin içinde oturduk ve öylece doğayı dinledik. O kadar güzelki. Hava serin ,etraf yemyeşil, aşağıdan dere akıyor. Yok böyle birşey.
(Resim3 : Zilkale'nin uzaktan görünüşü)
Zilkale yolu ve daha sonra da anlatacağım gibi yayla yolları açıkçası baya kötü. Yollar toprak ve yol üzerindeki taşlar gitmenize baya engel oluyor.Yani arabanız varsa lastiğinizin patlama riski yüksek :)
Zilkale'den sonra biraz daha ilerleyince bir köprüden geçip solda Palovit şelalesine giden yola girdik.
Bu yolda diğeri gibi baya bozuktu. Belli bir noktaya kadar arabayla gittikten sonra yürümek gerekiyor.
Palovit Şelalesine neden gider insan diye düşünüyorum bazen. Gerçekten güzel bir şelale ama sanırım meraktan iyi bir cevap olurdu :) yürüme yolu epey ıssızdı. Ormanın ortasında bir kişinin yürüyebileceği kadar enli bir yoldan yaklaşık 45 dakika yürüdük. Elimize ordan bulduğumuz bir sopayı aldık artık bir hayvan vs çıksaydı bizi o koruyacaktı :) Neyseki şelaleye ulaştıktan sonra biraz dinlenip geri döndük. Şelalenin altına girmek imkansızdı çünkü çok hızlı akıyordu. O yüzden sadece seyretmeyi ve o sesi dinlemeyi tercih ettik.
Daha sonra tekrar Çamlıhemşin'e dönüp sol taraftaki yola yani Ayder'e çıktık. Ayder'de 3000 metreyi aşan doruklar ve 2000 metreyi aşan ormanlar vardı. Heryer yemyeşildi. Dağın içinden dereler akıyordu.Seyredilmeye değer yerler...

Ayder'de Yeşilvadi Otel'de konakladık. (Gecelik 2 kişilik konaklama 100 TL) Dereye bakan odayı tercih etmenizi öneririm. Manzarada sadece ormanlar vardı. Odanın içinden camı açıp, yatağa uzandığınızca derenin sesini dinlemek,o yeşilliği izlemek ve öylece uyuyakalmak gibisi yok.Akşam yemeğimizi Ayder'de yedikten sonra oranın mısır unuyla yapılan helvasını yedik. İrmik yerine mısır unu kullanmışlardı. İlginç dimi ,tadı da fena değildi açıkçası.

Daha sonrasında akşam birkaç restaurantta horon gösterileri oluyordu onları seyrettik. Horon çok güzel bir oyun yada benim baba tarafım Of'lu olduğu için bana ayrı güzel geldi bilemiyorum.
Ama onları öylece yaklaşık 1 saat seyretmişizdir..