30 Tem 2009

Efes Antik Kent ve Meryem Ana

Geçen sene Datça'da tatilimizi geçirdiğimiz günlerde sıkılıp küçük bir Ege turu yapmaya karar verdik. Önce Efes Antik kente , ordan Kuşadası'na ,ordan da Pamukkale'ye gidip 3 günlük bir gezi yaptık.

Efes Antik Kent'e İzmir'in Selçuk ilçesinden ulaşılabilmektedir. Bu arada Selçuk'ta Selçuk Müzesi'ni görmenizi tavsiye ederim. (İlk çağlara ait bir çok eşya bulunmaktadır).
Selçuk'tan trafik levhalarının sayesinde Efes'e ulaştığınızda yola devam ederseniz Meryem Ana Evi'ne gidebiliyorsuuz.. Efes'ten Meryem Ana Evi'ne çıkarken sağ tarafta büyük Meryem Ana heykelinin önünde durup fotoğraf çektirebilirsiniz.



















Meryem Ana Evine ulaştığımızda ilk olarak dua etme bölümüne girdik. Biraz merakla ve tabi saygıyla içeri girdik. İçeride fotoğraf çekmek yasaktı. İçeride ne mi dua ettim :) (Buraya gelenler Müslüman olsun dedim, ne diyim :))) Dışarı çıktığımızda duadan sonra yapılan mum dikme bölümünde mum diktik :)


















Ordan da Meryem Ana Çeşmesini gördük.Ben genel olarak dışardaki hiçbir çeşmeden su içemediğim için (malum enterit vakaları) şifalı da olsa su içemedim.Dileyenler bu şifalı çeşmeden su içebilirler.















Daha sonra da İstek Duvarının olduğu bölüme geçtik. Buraya gelenler dualarını yada isteklerini bir kağıda ya beze yazıp bu duvara asıyorlar. Ben açıkçası onu yapmadım ama sizin için fotoğrafladım..İnsanımızın baya bir duası varmış onu görmüş olduk.














Daha sonra Efes Antik Kent'e indik. Kent ilkçağların en ünlü şehirlerinden biriymiş. Açıkçası kapıdaki kulaklıklardan almanızı tavsiye ederim. Bu kulaklıklarla gezdiğiniz yer hakkında rehberiniz olmadan baya bilgi alabiliyorsunuz.





































Efes Kuretler Caddesi
















Gezdiğimiz sırada eski çağı temsil eden tiyatro gösterisi vardı. Onu izledik..















Efes Antik Tiyatrosu















Efes Celcus Kütüphanesi..Eski zamanlarda o çağın en büyük kütaphanelerinden biriymiş..

Hiç yorum yok: