6 Nis 2010

Safranbolu

Safranbolu’ya daha önce anlatmış olduğum Abant gezimizden sonra gittik.. (Abant gezisini buradan okuyabilirsiniz) Yaklaşık 3 saatte ulaştık.. Bu arada yolda sık sık mola verdiğimizi de söylebilirim..Hem kan akışımın düzenli olması hem de sık sık acıktığımdan :)) O yüzden mola vermeyenler için bu süre daha da kısa olacaktır..
Önce yol üstündeki Karabük iline uğradık.. Karabük’te üniversiteden sınıf arkadaşımın eczanesine sürpriz bir ziyaret yaptım ehehe :) Tabii eczanesinin önünde beni görünce kızcağız çok şaşırdı.. Epey bir muhabbet ettikten sonra da Safranbolu’ya devam ettik..
Safranbolu’ya akşam üstü gibi ulaştığımızdan once kendimize kalacak bir yer aradık.. Konak havası yaşamak için eski çarşıya inmeden sağda bulunan Havuzlu Konak’ı tercih ettik.. Bu konak gerçek Safranbolu Konağıymış.. Havuz başında da zamanın ileri gelenleri toplantı yaparlarmış.. Şimdiki sahipleri de konağın özelliklerini ve görüntüsünü hiç bozmadan bu günlere getirmiş.. Konak havasında bir gün geçirmek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim..
Odamıza yerleştikten sonra konağın yanındaki taşlı yoldan eski çarşıya yürüdük.. Eski çarşı gerçekten çok güzel.. Birçok Safranbolu konağını bulabileceğiniz,eski yapıları gezebileceğiniz bir yer..
Vakit akşama yaklaştığı için etrafı gezip akşam yemeğimizi yemeyi tercih ettik..
Bu arada gözlerimiz Safranbolu lokumlarında kaldı diyebilirim :)) Çarşıyı gezerken lokum satan dükkanların önünde birçok lokum ikram eden kişileri görebilirsiniz..Böylece gezerken sık sık lokum da yiyebilirsiniz.. Biz lokum alışverişini ve çarşıyı gezmeyi ertesi sabaha bıraktık.. Kaldığımız konağa çıkıp havuz başında çay içmeyi tercih ettik..
Ertesi sabah yine havuz başında kahvaltımızı yaptıktan sonra eski çarşıya indik.. Eski çarşıyı gezmeden once mutlaka otelinizden gezme haritası almanızı tavsiye ederim.. Gezerken çok faydası oluyor.. Önce eski saat kulesi, cezaevi ve eski hükümet konağını gezdik.. Eski hükümet konağı şuanda müze olarak kullanılıyor.. Zamanında Safranbolu’nun ileri gelenlerinin fotoğraflarının ve bilgilerinin olduğu bu müzeyi gezmenizi tavsiye ederim.. Ayrıca Safranbolu ustalarının ve ileri gelenlerinin canlandırılmaları da yapılmış ki seyre değer... Benim en çok ilgimi çeken Ecz. Hidayet Derman’nın eczanesi ve hikayesiydi..
Hidayet Derman Safranbolu’da epey hatırı sayılır birisiymiş.. Safranbolu’da ayrıca eczacı sokağı bile var.. Eczanesi de gerçekten çok ilginçmiş..Yapılan canlandırmada eski ecza şişeleri, reçete örnekleri gibi birçok şey vardı ki benim çok ilgimi çekti :))Daha sonra Cinci Hanı,Cinci Hamamı, Kaymakamlar Evi , Bakırcılar Çarşısı, Demirciler Çarşısı, Yemeniciler Arastası, Manifaturacılar Sokağını gezdik.. Bu çarşılardan birçok alışveriş de yapabilirsiniz..
Sonra da sıra lokumculara geldi tabii :))) Safranbolu’dan lokum almadan ayrılmak olmazdı, öyle değil mi.. Safranbolu’nun en eski ve meşhur lokumcusu İmren Lokumcusuymuş.. Fiyatları da ona göre tabii daha pahalı.. Ayrıca Safrantat, Özer gibi diğer markalarında dükkanlarını eski çarşıda bulabilirsiniz.. Biz hem İmren’den hem de Özer’den ailemize ve kendimize lokumlar aldık.. Safranbolu’nun etrafında ayrıca Mencilis Mağarası da varmış ..Biz oraya gitmedik çünkü yolu tırmanmak gerektirdiğinden pek göze alamadık.. Ama siz orayı da gezebilirsiniz..Öğleden sonra Safranbolu’dan ayrılarak Nevşehir’e doğru yola çıktık. Nevşehir gezi yorumu buradan okuyabilirsiniz..