19 Eki 2009

Yilin Ilk Kar Yagisi..Oradan Buradan Dikkatimi Cekenler




Bir iki gundur burada hava cok sogudu..Hava durumunu sunanlar her ne kadar bu ayda bunun siradisi oldugunu soylesede kar yagisini yasamis olduk.. Umarim biz donene kadar daha yagmaz cunku gezilecek yerleri daha bitiremedim ben :))

Sizlere burada yararlandigim kitaplari tanitacagim.. Ilk ikisini Istanbul'da Taksim'deki kitapcilardan birinden almistim..
Birincisi Boston Gezi Rehberi..Gercekten cok iyi anlatilmis bir kitap, buradaki her yer ve tarihi hakkinda tek tek bilgi verilmis.. Tek kusuru bazi muze giris saatlerinin buradan farkli olmasi.. Belki burada degistirilmistir saatler, yazarlarin haberleri yoktur bilmiyorum.. Ama onun disinda cok isime yaradi diyebilirim..


Ikincisi ABD rehberi..ABD'deki her eyalet ve belli basli yerlerin tek tek anlatildigi guzel bir kitap..NY'da cok isimize yarasi acikcasi..



Diger kullandigim kitap Go Boston Card kitapcigi.. Go Boston Card, daha once de anlatmis oldugum gibi istediginiz gun kadar satin alabildiginiz ve o sure icinde kitaptaki yerleri o kartla ucretsiz gezebildiginiz bir kart.. ABD'deki bircok yer icin bu siteden bu tip bir karta ulasip muzeleri gezebilirsiniz..

Karti almasaniz dahi siteye goz atmanizi oneririm, gideceginiz yerde gezilmesi gereken yerler hakkinda iyi bilgi sahibi olabiliyorsunuz :)) Cunku kartla verdikleri kitabin aynisi web sitelerinde de var ve boylece kitabi okuyarak nerelerde ne oldugunu ogrenebiliyorsunuz..

.
Gelelim diger kitaba..Bu kitabi buradan aldim.. Hafta ici esimin kongresi oldugu icin 5 gunlugune San Fransiscoya gidecegiz.. Ben de bu kitabi alarak , hem bendeki ABD kitapcigi , hem de internetten Go Card San Fransisco kitabiyla karsilastirma yaparak gezi plani hazirliyorum :)) Eczaci olmasaydim kesin turist rehberi falan olurdum herhalde :) Bu kitabi cok begendim..


Yararlandiklarim bunlar..

Gelelim bu aralar dikkatimi cekenlere..
Burdaki marketlerde yok yok diyebilirim..Her ;eyin donmusu, haziri, neyini ararsaniz var.. Tam calisan hanimlara gore bir yer, burdaki marketleri sevdim ya ben :)) Favorilerimden biri mikrodalgada misir patlatma.. Super birsey , kutunun icindeki agizi kapali bir kagit var, icinde de misirlar.. Kagidi mikrodalgaya atiyorsunuz ve 2 dakika icinde misirlariniz hazir.. Istanbulda ben boyle birsey gormedim, goren varsa haber verirse sevinirim oradayken de almayi dusunuyoruz..

Gelelim ozgurlukler ulkesine.. Alttaki resimdeki yer bir alisveris merkezinin orta yeri..Yani magazalarin orta kismi.. Bu hanim ulu orta herkesin gozu onunde iple kas aliyor :)) Cimbiz kullanmiyor sadece iple aliyor.. Simdi herkesin gozu onunde kas aldirmaya alismistim ki bu durumu gorene kadar..Resimde kasini aldiran su anda bir erkek.. Kesinlikle kimsenin ne yaptigina karsi degilim yanlis anlasilmasin, Turkiyede de aldiran var ama boyle aldiranlari goruyorum gizli kapakli utanarak aldiriyorlar falan..
Ama yani, ne diyim, iste bu ya, bisey demeye gerek var mi.. Herkes ozgur , kimse o ne der, bu ne der demiyor.. Yada kosede 3-4 adamin sinirle izleyip, cocugu bekledigi bir yer yok.. Bizim orada olsaydi eminim bu cocuk, alisveris merkezinde gezerken en az 3-4 erkegin sozlu tacizine ugrardi.. Rahatlar ozgurler iste..

Hiç yorum yok: